Jak używać TikToka do celów biznesowych? - Anna Diller

Jak używać TikToka do celów biznesowych?

Żar lał się z nieba, ale nie przeszkodziło to kilkudziesięciu przedsiebiorczym dziewczynom aby w piątkowy wieczór dotrzeć na spotkanie Rozwijalni Kobiet  w Poznaniu. Tym razem ekscytacji dodało nie tylko to, że prelegentem był Mateusz Juja (który na swoim koncie Pomadziarz.pl przyciąga setki tysięcy fanów na Tik Toku), ale też nowe, ekskluzywne miejsce spotkania – Platinum Residence. Uczestniczki Rozwijalni od wielu dni czekały już na to czym podzieli się z nami gość spotkania w temacie tik toka w bzinesie, ale musiały się jeszcze uzbroić w cierpliwość…

Tradycyjnie spotkanie rozpoczęło się od autoprezentacji każdej z uczestniczek, która polegała nie tylko na tym aby krótko opowiedzieć o swoim biznesie ale też podzielić się tym z czego jesteśmy dumne. Dzięki temu dowiedziałyśmy się co komu w duszy gra i z kim warto porozmawiać w przerwie networkingowej aby pogłebić znajomość.

 

Następnie na scenę wkroczył gość specjalny spotkania – Mateusz Juja znany w sieci jako Pomadziarz.pl. Mateusz pokazał nam jaki olbrzymi potencjał biznesowy drzemie w TikToku i zdradził sporo praktycznych podpowiedzi na temat tego dlaczego warto tam zaistnieć i jak używać tik toka w celach biznesowych.

Dlaczego warto być na TikToku?

Ponieważ jest niski próg wejścia i bezpłatnie można dotrzeć do olbrzymiej grupy potencjalnych klientów. Filmy śmiało możesz nagrywać telefonem, ale kiedy chcesz to zrobić profesjonalnie, wynajęcie profesjonalnego sprzętu na jeden dzien kosztuje Cię ok 200zl. W tym czasie nagrasz w 1 dzień przynajmniej 10-15 filmow i sprawdzisz czy to opcja dla ciebie i jak tiktok reaguje na twoje treści

Jak znaleźć pomysł na treści na Tik Toku?

Zapytaj ludzi czego chcą się dowiedzieć w ramach dziedziny, w której się specjalizujesz i odpowiadaj w wideo na wczesniej zadane pytania. Możesz też dawać krótkie porady (tipy) na rozwiązanie problemów czy wykonanie czegoś krok po kroku, a także opowiadać historie innych osób, które wiążą się z tym czym się zajmujesz. Jeśli nie wiesz czego szukają ludzie w sieci zerknij na stronę www.answerthepublic.com, do wyszukiwarki google a także porozmawiaj ze swoimi obecnymi klientami

Jak nagrywać, aby ludzie chcieli oglądać?

Postaw na HOOK-a tzn znajdź sposób na to aby zaciekawić widza już w pierwszych 2 sekundach filmu. Dawaj wartość merytoryczną, dziel się wiedzą i doświadczeniem w swojej dziedzinie. Nie zapomnij też o call to action czyli wezwaniu do działania. Wyraźnie powiedz widzom co mają zrobić po obejrzeniu filmu: np. kliknąć w plusa aby zaobserwować profil, napisać komentarz z pytaniem, przejść na stronę po więcej klikając w link w bio itp.

Warsztat Mateusza wywołał takie emocje, że w trakcie 30 min przerwy networkingowej do naszego prelegenta ustawiła się kolejka uczestniczek aby zadać szczegółowe pytania. W związku z tym po przerwie kawowej zamiast tradycyjnej biznesowej burzy mózgów, odbyła się sesja pytań i odpowiedzi dotyczących TikToka. 

Jeśli chcesz bliżej poznać Mateusza i śledzić to co u niego słychać zerknij tutaj https://mateuszjuja.pl/

W trakcie półgodzinnej przerwy uczestniczki spotkania pokazały też swoje produkty: flowerboxy, kosmetyki, urządzenia domowe, a także ozdoby z mchu. To nowość w trakcie naszych spotkań, którą wprowadziłam aby umożliwić właścicielkom poczatkujących biznesów bezpłatne zaprezentowanie w trakcie spotkania tego co robią na co dzień.

Jak to zwykle na Rozwijalni Kobiet bywa, nagród w ogłoszonym konkursie było co niemiara, dlatego też wiele z uczestniczek wyszło z atrakcyjnymi upominkami od partnerów spotkania. Zanim się zorientowałyśmy wybiła godzina 22 i trzeba było wracać już do domu (choć niektóre z nas uskuteczniały jeszcze networking do godziny 23…)

 

Doszły mnie słuchy, że po tym spotkaniu wiele uczestniczek długo nie mogło zasnąć, rozmyslając nad tym jak rozwijać swoje konto biznesowe na TikToku a także układając w głowie pomysły na wspólne projekty z innymi osobami poznanymi w trakcie spotkania Rozwijalni. To było niezwykłe spotkanie pełne niesamowitej energii i konkretów biznesowych. Jestem pewna, że żadna z uczestniczek nie ma już wątpliwości, że Tik Tok i biznes idą w parze i że jak najszybciej warto się tam pojawić zanim pojawi się na tej platformie nasza konkurencja! Ja w każdym razie zaczynam działać na TikToku już wkrótce!

 

Patronat medialny nad spotkaniem objął po raz kolejny miesięcznik Poznański Prestiż.

Kto nie dotarł ma czego żałować, ale może dołączyć do kolejnego spotkania Rozwijalni KObiet, które odbędzie się 14.10. Tym razem tematem przewodnim będzie JAK ZBUDOWAĆ SWOJĄ SPOŁECZNOŚĆ NA INSTAGRAMIE. Warsztat poprowadzi Joanna Bogielczyk, która już nie raz pokazała na Rozwijalni Kobiet na co ją stać.

Bilety na to spotkanie możecie kupić TUTAJ http://www.annadiller.pl/rozwijalnia-kobiet

Warto się śpieszyć z zapisami ponieważ na 2 poprzednie spotkania Rozwijalni dotyczące Instagrama zabrakło miejsc!

Do zobaczenia:-)

 

One Reply to “Jak używać TikToka do celów biznesowych?”

Leave A Comment

Odbierz bezpłatny ebook!

Poznaj 11 sposobów na rozkręcenie fanpage-a na FB + Otrzymuj ciekawe porady biznesowe od założycielki Rozwijalni Kobiet!

We respect your privacy.