Jak wykorzystać Instagram w budowaniu marki – 7 wskazówek - Anna Diller

Jak wykorzystać Instagram w budowaniu marki – 7 wskazówek

Tego dnia pogoda nas nie rozpieszczała, ale nie przeszkodziło to 40 właścicielkom poczatkujących biznesów, aby w środku tygodnia dotrzeć na spotkanie Rozwijalni Kobiet  w Poznaniu. Uczestniczki Rozwijalni od wielu dni czekały już na to czym podzieli się z nimi gość spotkania w temacie budowania marki na Instagramie ponieważ od wielu miesięcy Instagram jest jednym z najlepszych social mediów do promowania swojego biznesu. Tylko jak tam działać umiejętnie i skutecznie???

Tradycyjnie spotkanie rozpoczęło się od autoprezentacji każdej z uczestniczek. Dzięki temu już na wstępie dowiedziałyśmy się z kim warto porozmawiać w przerwie networkingowej aby pogłębić znajomość i nawiązać biznesowe kontakty.

Następnie na scenę wkroczył gość specjalny spotkania – Joanna Bogielczyk, która od wielu lat wspiera kobiety w rozwoju ich biznesów w sieci. Joanna pokazała nam jaki olbrzymi potencjał biznesowy drzemie w Instagramie i zdradziła sporo praktycznych podpowiedzi na temat tego jak wykorzystać Instagrama do budowania marki.

Jak zwiększyć swoje zasięgi i rozwinąć społeczność na Instagramie?

1. Wybierz konto profesjonalne – Na Instagramie mamy konta prywatne, publiczne i profesjonalne. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą – włącz konto firmowe, jeśli chcesz zarabiać na Instagramie w inny sposób – konto twórcy.


2. Dbaj o swoje zasięgi organiczne.
Jednym ze sposobów na większe zasięgi organiczne (bezpłatne) jest bycie aktywną na kontach innych twórców 15 minut po publikacji posta. Zaglądaj do osób, które dodały te same hashtagi, co Ty, polub ich posty, skomentuj. Jest duża szansa, że się odwdzięczą, a Tobie daje to szansę na dotarcie do osób o podobnych zainteresowaniach, co Twoje.


3. Publikuj instastory.
To świetne narzędzie, dzięki któremu możesz być w stałym kontakcie ze swoimi followersami – to umacnia Wasze relacje i zwiększa zapamiętywalność Twojej marki. Dodawaj zdjęcia, nagrywaj filmiki, rób ankiety, przeprowadzaj quizy i doceniaj aktywność Twoich odbiorców!

 

 

4. Dodawaj hashtagi w postach – używaj hashtagów związanych z tematyką Twojego zdjęcia i nawiązujących do Twojej działalności. Maksymalnie możesz użyć 30 hashtagów, ale sprawdzaj czy mniejsza ilość nie będzie dla Ciebie bardziej skuteczna.

5. Dopracuj swoje BIO – zadbaj, by precyzyjnie mówiło czym się zajmujesz i jakie korzyści można mieć z obserwacji Ciebie na Instagramie. Opisz językiem korzyści tematykę swojego konta. (Szczegółową instrukcję, jak uzupełnić BIO, znajdziesz na moim blogu >> https://joannabogielczyk.pl/biogram-bio-na-instagramie/ ). Zadbaj też o zdjęcie profilowe, by budowało zaufanie do Ciebie i/lub Twojej marki.

6. Stwórz własny hashtag – własny hashtag, bazujący na Twojej marce, to po pierwsze świetny wyróżnik Twojej marki, a po drugie narzędzie, które pomoże Ci rozwijać wokół niego Twoją społeczność. Dodawaj go w postach, relacjach, zachęcaj użytkowników, by też go używali

7. Zadbaj o spójny feed – osoba, która po raz pierwszy wchodzi na Twoje konto przez kilka sekund ocenia, czy jest ono dla niej. Do pozostania z Tobą na dłużej zachęci ją spójność, np. określona tematyka Twojego konta i posty, które mówią w czym się specjalizujesz i jakie problemy pomagasz rozwiązać. Chaos nie działa na Twoją korzyść.

Daj znać, które wskazówki już wykorzystujesz i co nowego wprowadzisz do swoich działań na Instagramie. Życzę Ci owocnego wdrażania i rozwijania swojego Instagramowego konta! (Joanna Bogielczyk)

 

Warsztat Joanny Bogielczyk wywołał sporo emocji dlaczego nie byłam zaskoczona, że do naszej ekspertki w trakcie przerwy ustawiła się kolejka uczestniczek aby zadać pytania…

W trakcie ponad półgodzinnej przerwy uczestniczki spotkania mogły też pokazać swoje produkty. To nowość w trakcie naszych spotkań, którą wprowadziłam aby umożliwić właścicielkom poczatkujących biznesów bezpłatne zaprezentowanie w trakcie spotkania tego co robią na co dzień.

Jak to zwykle na Rozwijalni Kobiet bywa, nagród w ogłoszonym konkursie było co niemiara, dlatego też wiele z uczestniczek wyszło z atrakcyjnymi upominkami od partnerów spotkania. Zanim się zorientowałyśmy wybiła godzina 22 i trzeba było wracać już do domu (choć niektóre z nas uskuteczniały jeszcze networking do godziny 23…)

Patronat medialny nad spotkaniem objął po raz kolejny miesięcznik Poznański Prestiż.

Doszły mnie słuchy, że po tym spotkaniu wiele uczestniczek długo nie mogło zasnąć, rozmyslając nad tym jak rozwijać swoje konto biznesowe na Instagramie a także układając w głowie pomysły na wspólne projekty z innymi osobami poznanymi w trakcie spotkania Rozwijalni.

To było niezwykłe spotkanie pełne niesamowitej energii i konkretów biznesowych. Jestem pewna, że żadna z uczestniczek nie ma już wątpliwości, że warto działać na Instagramie zanim pojawi się tam nasza konkurencja! 

Jakie są kolejne spotkania biznesowe Rozwijalni Kobiet?

Kto nie dotarł ma czego żałować, ale może dołączyć do kolejnego spotkania Rozwijalni Kobiet, które odbędzie się już 18.11. Tym razem tematem przewodnim będzie „JAK OPOWIADASZ TAK SPRZEDAJESZ” czyli porozmawiamy się jak wykorzystywać storytelling w biznesie. Warsztat poprowadzi Adam Pioch – wykładowca akademicki, mówca, mentor, współautor 2 tomów „Biblii e-biznesu”

Bilety na to spotkanie możecie kupić TUTAJ http://www.annadiller.pl/rozwijalnia-kobiet

Warto się śpieszyć z zapisami ponieważ temat bardzo na czasie a prelegent znany z tego, że przyciąga na swoje wydarzenia tłumy gości…

Do zobaczenia:-)

 

Leave A Comment

Odbierz bezpłatny ebook!

Poznaj 11 sposobów na rozkręcenie fanpage-a na FB + Otrzymuj ciekawe porady biznesowe od założycielki Rozwijalni Kobiet!

We respect your privacy.