Jak tworzyć opowieści, które sprzedają? - Anna Diller

Jak tworzyć opowieści, które sprzedają?

18 listopada, w czwartkowy wieczór, ponad 40 przedsiębiorczych dziewczyn zebrało się w Platinum Residence w Poznaniu aby nawiązać nowe kontakty biznesowe oraz znaleźć sposób na to aby dzięki storytellingowi wyróznić się spośród konkurencji. Zgodnie z tradycją spotkanie rozpoczęło się od krótkiej autoprezentacji każdej z uczestniczek.

Następnie na scenę wkroczył gość specjalny spotkania – Adam Pioch, który od kilkunastu lat uczy tworzyć i opowiadać historie. Adam pokazała nam jaki olbrzymi potencjał biznesowy drzemie w storytellingu i zdradził sporo praktycznych podpowiedzi na temat tego jak wykorzystać opowiadanie historii aby wyróżnić się na rynku. Oto one.

Jak wykorzystać storytelling w promowaniu biznesu?

Najstarsza forma reklamy to opowieści przekazywane z usta do ust. Historie przekładają się również na biznes i sprzedaż. Do tej pory wiele z nas dokonując zakupu woli zaufać znajomemu, który poleci nam sprawdzonego sprzedawcę. Poczta pantoflowa to najszybszy, najprostszy i najtańszy sposób na skuteczną reklamę. Jeśli nauczysz się opowiadać to będziesz w stanie zmienić radykalnie wszystko na około: życie, biznes, wygrać wybory.

 

Jak stworzyć dobrą opowieść? Najczęściej wykorzystuje się do tego schemat „Podróży Bohatera”

BOHATER, który czegoś pragnie napotyka PROBLEM zanim uda mu się osiągnąć cel. Gdy rozpacz bohatera sięga zenitu wkracza PRZEWODNIK, który dostarcza bohaterowi PLAN I SKŁANIA GO DO DZIAŁANIA. Działanie to zapobiega KATASTROFIE i kończy się SUKCESEM.

Schemat podróży bohatera to kwintesencja sztuki opowiadania historii. Im dalej odchodzimy od wspomnianych siedmiu elementów, tym trudniej zdobyć uwagę odbiorców. Na początku bohater jest zwykle niedoskonały, pełen zwątpienia oraz nieprzygotowany do zadania, jakie przed nim postawiono. Przewodnik pomaga mu odbyć podróż, zmierzyć się z wyzwaniem. Trudności zaczynają jednak zmieniać bohatera. Zmuszony, by działać, wykształca w sobie umiejętności i nabywa doświadczenia koniecznego do pokonania wroga. Choć bohater wciąż jest pełen wątpliwości, zdobywa się na odwagę, by się zaangażować, a w kulminacyjnej scenie pokonać przeciwnika, udowadniając swoją przemianę. A tym samym może już stawiać czoło wyzwaniom i stać się lepszą wersją samego siebie. Opowieść go zmieniła.

 

 

Warsztat Adama Piocha wywołał sporo emocji dlaczego nie byłam zaskoczona, że do naszego eksperta w trakcie przerwy ustawiła się kolejka uczestniczek aby zadać pytania…

Aby wymyślić intrygujący opis twojej działalności, możesz zastosować skróconą wersję modelu opowieści o marce. Pierwszy tego rodzaju opis swojej działalności potraktuj jako wprawkę. Zapisz go i testuj. Kiedy zasiądziesz do pisania zastanów się:

1. Kim jest twój klient

2. Na czym polega jego problem

3. Jak możesz mu pomóc

4. Jak będzie wyglądało potem jego życie

Jeśli chciałabyś poznać więcej tajników pisania i opowiadania opowieści, masz okazję nauczyć się tego od naszego eksperta na żywo lub online. Zerknij TUTAJ https://storytellingpower.pl

 

 

W trakcie ponad półgodzinnej przerwy uczestniczki spotkania mogły też pokazać swoje produkty. To nowość w trakcie naszych spotkań, którą wprowadziłam aby umożliwić właścicielkom poczatkujących biznesów bezpłatne zaprezentowanie w trakcie spotkania tego co robią na co dzień.

W drugiej części spotkania 3 stałe uczestniczki spotkań Rozwijalni: Aleksandra Jakubowska, Beata Stefańska i Marta Żminkowska miały okazję aby opowiedzieć pozostałym uczestniczkom o swoich biznesach oraz o drodze do założenia firmy.

Jak to zwykle na Rozwijalni Kobiet bywa, nagród w ogłoszonym konkursie było co niemiara, dlatego też wiele z uczestniczek wyszło z atrakcyjnymi upominkami od partnerów spotkania. Zanim się zorientowałyśmy wybiła godzina 22 i trzeba było wracać już do domu.

Patronat medialny nad spotkaniem objął po raz kolejny miesięcznik Poznański Prestiż oraz Moja Harmonia Życie. 

 


Po tym spotkaniu wiele uczestniczek długo nie mogło zasnąć, rozmyślając nad tym jak tworzyć opowieści, które zapadną w pamięć słuchaczy a także układając w głowie pomysły na wspólne projekty z innymi osobami poznanymi w trakcie spotkania Rozwijalni.

To było niezwykłe spotkanie pełne niesamowitej energii i konkretów biznesowych. Jestem pewna, że żadna z uczestniczek nie ma już wątpliwości, że warto wykorzystywać storytelling aby wyróżnić się spośród konkurencji opowiadając historie w social mediach a także w trakcie spotkań networkingowych.

Jakie są kolejne spotkania biznesowe Rozwijalni Kobiet?

Kto nie dotarł ma czego żałować, ale może dołączyć do kolejnego spotkania Rozwijalni Kobiet, które odbędzie się już 13.12. Tym razem tematem przewodnim będzie „JAK TWORZYĆ SKUTECZNE REKLAMY NA FACEBOKU” Warsztat poprowadzi Szymon Głogowski – specjalizuje się w digital marketingu, jest kierownikiem merytorycznym studiów podyplomowych Nowy Marketing na Colegium Da Vinci w Poznaniu, Pomaga firmom tworzyć działania marketingowe w Internecie. Uwielbia grzebanie w panelu reklamowym, czytanie danych w Google Analitics, i optymalizację działań na bazie zgromadzonych danych.

Bilety na to spotkanie możecie kupić TUTAJ http://www.annadiller.pl/rozwijalnia-kobiet

Warto się śpieszyć z zapisami ponieważ wiedza na temat tworzenia reklam na FB interesuje wielu poczatkujących przedsiębiorców a liczba miejsc jest ograniczona!

 

Do zobaczenia:-)

Leave A Comment

Odbierz bezpłatny ebook!

Poznaj 11 sposobów na rozkręcenie fanpage-a na FB + Otrzymuj ciekawe porady biznesowe od założycielki Rozwijalni Kobiet!

We respect your privacy.